Evenimente
Nov 20, 2012
În cadrul la două centre universitare din ţară va fi creată specialitatea „Inginerie şi Management în Construcţia de Automobile”
Conducerea mai multor companii din domeniul construcţiei de automobile sau părţi de automobile din Moldova au exprimat necesitatea iniţierii unui proiect-pilot, care să contribuie la pregătirea mai bună a specialiştilor pentru această industrie. Este vorba de ingineri şi manageri cu cunoştinţe moderne în domeniul construcţiei de automobile.
 
Lansarea acestui proiect-pilot în două universităţi din Republica Moldova (Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi şi Universitatea Tehnică din Moldova /UTM/), privind formarea specialiştilor în domeniul construcţiei de automobile sau părţi de automobile a fost discutată luni, 19 decembrie curent, la întrevederea ministrului educaţiei, Mihail Şleahtiţchi, cu reprezentanţii centrelor universitare şi a agenţilor economici în domeniu.
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi este cel mai bine poziţionată pentru ca să devină proprietarul acestei noi specialităţi, deoarece oraşul Bălţi şi împrejurările lui se conturează ca un al doilea centru industrial al Moldovei. O listă mare de companii industriale activează astăzi în Bălţi şi noi investiţii au fost declarate. În majoritatea cazurilor aceştia sunt producători de maşini, piese, electronică şi alte produse industriale. Toate întreprinderile vor avea nevoie de personal ingineresc şi de management.
 
Ministrul educaţiei, Mihail Şleahtiţchi, şi-a exprimat disponibilitatea de a susţine această iniţiativă. Ministerul Educaţiei va oferi la admiterea 2012 locuri cu finanţare bugetară la această specialitate pentru studii superioare de licenţă.
 
Pentru pregătirea specialiştilor în acest domeniu US „Alecu Russo” din Bălţi va invita profesionişti de la UTM.
 
Întreprinderea Draxlmaier transferă lunar la buget cca 2,4 mln de lei. Cifra va continua să crească odată cu dezvoltarea ascendentă a întreprinderii. Agentul economic îşi expune disponibilitatea de a oferi locuri pentru practica de producere şi stagiuni tuturor studenţilor IMCA („Inginerie şi Management în Construcţia de Automobile”) pe o perioadă de pînă la 4 luni, şi propune ca pentru tezele finale, studenţilor să le fie acordat timp suficient-cca 3 luni.